Fr you , friends(:

Sunday, January 2, 2011

23 DISEMBER ~ PMR result ? Disebalik musibbah .

hmm , masa neh . bngn awal . Pukul 7.30 am dah ada kt sek Along ,
sebab along ada amik Exam kemasukan kt situu .
thu , pukul 8 lebih baruu nk start .
punya lama ahh tunggu .
Then akuu pun mintak mak kuncii , nk duduk dlm kereta .
Aku pun masukk kereta , then baca Yassin , sbb takut nk amik result uhh .
Tiba tiba ada 3 orang mkcik , sedap jeh bersembang bersandar depan kereta aku .
tk nmpak aku ke haa ?
hadoii , apalah .
Then , mak dtg . Aku tnya lah , ke " mak , mak nmpak tk Qilaa dlm kereta ? "
"Ehh , mak serious tk nmpak Qilaa dlm kereta , ingtkan tkde org "
haha , patut lah mkcik mkcik tuu sedap je lepak depan aku .
Hadoi .
Then , mak nk start enjin , tgk tgk tk boleh start ,
tadii aku pasang aircon je , tk pasang enjin .
Mak aku cakap mayb bateri habis . Adoi , musibbah ke neh .
Aku rasa serba salah . Then , mintak maaf . 
Mak aku ckp " ehh , tkpe . bukan salah Qilaa pun . "
Sekarang kitaa kena carik mechanic .
Then , tnya lah mcm mcm orng .
And the last things tht we do is ,
masuk pejabat and tnya staff kt situu .
Tanya number phne , after 15 min , dua org Cina dtg lah .
dorang charge bateri sekejap then bawak kitaorang peg bengkel dia .
dekatlah jugak .
Kt sana , sempat makan lg . pastuu tunggu lah dalam 45 min ?
huh -,-" lama betul .
Dalam masa tuu ramai lah cntct , tnya kt akuu . dah sampai belum ? aku pun ckp ahh kereta rosaak , actually bukan rosak . baterry tkde . Apa punya Micheal , bg batery lama keh !
huh . pastuu Eda call aku ckp dia tk dpt , dia dpt 7A 1 B .
lg lah aku cuak . dia nangis gilaa gilaa kut .
pastuu , Syaz , Syarifah , Ayuni , Maya , Salimah , Amy , Alham , Nyna ,Shuhadah , abah , maktok and so on message .
Lg ahh aku tmbah kusut . Cadang nk pergi awal tp ini yang jadik. 
Mak ckp di sebalik mussibah , ada ceraahnya .
Then amik Along kt Hidayyah . Dia jumpaa dngn Aiman Ilyanni (: kawan lama aku .
Aiman Alhamdulillah dpt 9a(:
Tahniah Sahabat ! then dalam kereta aku berzikir kt Allah , mogaa Allah bg yang terbaik .
Sampai kt Maktab , tgk tgk sikit jeh orang tinggal .
Aku terus lah masuk lepas amik CD migty !
Aku peg kt kelas 3E . Masa kerani tuuh tgh carik nama akuu , tgk tgk Along datang cakap Tahniah .
Apalg , berderai lah air mata keluar . Haha .
keluar , peluk ckg Sharifah . then peluk Mak .
Wow . Alhamdulillah I got 8A's fr PMR 2010(:
THNKYOU Allah fr this present .
Yeah disebalik musibbah pasti ada hikmahnya .
Cngrate to all people who got excellent result fr your PMR examination !:D
Sixthbatch PASIR SALAK , you all great . 107 drpd 134 dapat 8A(:
CONGRATE .
Thanks to all teachers who taught me from form 1 until form 3 .
thnkyou very much .

No comments:

Post a Comment

Followers